Monday, April 12, 2010

SOJUK....SOJUK...TAPI SODAP







11 April 2010 - 21 pelajar beserta 8 orang warden telah menyertai satu program merehatkan minda di Jeram Toi. Walaupun sudah lama(hampir 10 tahun) menetap di Seremban, inilah kali pertama eden menjojakkan kaki di Jeram Toi.
Semua peserta sungguh teruja untuk sampai di sana dan tak sabar-sabar mahu mandi dengan segera. Sesampainya kami di sana, lain pula ceritanya. Mana ada mandi. Semua orang tak berhenti-henti makan sampai habis semua makanan. Nasib baik ayam BBQ belum masak lagi. Kalau tak gerenti habis juga. Mee hoon goreng dan keropok yang eden siapkan untuk anak-anak pun habis ditala budak-budak ni dengan muka selamba(kurang ajar betul). Nasib baik anak-anak menerima keadaan ini.
Lepas tu, Jeram Toi pun mula menerima terjahan kami(semua orang mandi kecuali Cikgu Norhisham - takut sejuk). Ada yang sibuk memanggang ayam. Ada yang sibuk mandi. Ada yang sibuk usha awek yang mengada-ngada mandi dengan balaknya(ambil kesempatan peluk-peluk pulak tu- maksiat betul). Pendek kata semua orang buat-buat sibuk.
Kesimpulannya, seronok betul semua orang. Lupa sebentar rasa sakit hati dan sakit kepala melihat budak-budak punya masalah. Rasa macam tak puas je pergi kali ini dan mungkin akan repeat sekali lagi pada masa hadapan. Ramai juga yang kat asrama tu sakit hati sebab tak dapat pergi. Sabar...sabar. Akan sampai giliran anda nanti.
Terima kasih kepada semua-terutamanya En Norhisham(ketua rombongan Cik Kiah), semua pelajar, semua warden dll. Moga bertemu dalam program yang lain.

No comments: