Monday, April 26, 2010

MONANG LAIE...JOM GI JOHOR PULAK





Hujung minggu ni memang minggu monang agaknya. Sik monang yo, bila pulak nak kalah ni. Kang ado pulak geng yang marah.

Kali ni bukan cerito pasal asrama, tapi bebudak asrama yang mewakili sekolah dalam pertandingan ragbi KAT Zon Melaka/ Negeri Sembilan pada 24 April 2010 yang lau, bertempat di SMVAS. Walaupun dalam keadaan serba kekurangan(jersi dan peralatan latihan dikebas orang), pasukan sekolah kita masih berjaya mengekalkan kejuaraan peringkat zon ini buat kali kelima berturut-turut, bermula dari tahun 2006. Berbekalkan 1 set jersi bola sepak dan baju rumah sukan sahaja, pasukan ini berjaya mengalahkan semua pasukan untuk muncul juara dengan penuh bergaya. Tahniah diucapkan kepada semua pemain dan guru-guru yang menyumbang khidmat bakti kepada pasukan ini. Tidak lupa kepada pihak sekolah dan semua guru yang terlibat dalam pengelolaan KAT yang lalu. Tanpa anda, kejohanan ini tidak mungkin terlaksana.

Sejarah penglibatan pasukan ragbi kita di peringkat kebangsaan pula, kita bergelar juara bagi semua edisi kejohanan bermula dari tahun 2006, tetapi tewas di peringkat separuh akhir pada kejohanan tahun 2009 yang lalu.

Diharapkan pasukan tahun ini akan dapat meneruskan tradisi kecemerlangan ini pada kejohanan tahun ini yang bakal diadakan pada 3-6 Jun 2010 di Johor. Buktikan kepada mereka di luar sana yang SMVAS BOLEH.

IN......... WE ARE ........ HURRICANES !!!!!!!!!


No comments: