Saturday, March 27, 2010

PERTANDINGAN KAWAD KAKI ASRAMA SMVAS 2010






27 Mac 2010
Esok akan berlangsung pertandingan ini buat kali yang kedua. Seronok melihat pelajar gelisah di sekitar sekolah membuat persiapan untuk hari esok. Inilah yang sepatutnya berlaku, bukannya hanya duduk membuang masa atau melepak tanpa hala tuju di dalam dorm, malahan lebih teruk lagi jika terlibat dengan perkara-perkara yang tidak baik.

Tahniah kepada semua pelajar. Buktikan pelajar asrama BOLEH - kepada semua orang. Jangan biarkan diri anda diperlekehkan atau diperhambakan oleh orang lain(yang suka mengambil kesempatan). Diharap semua pelajar akan bertanding dengan sihat, and may the best men win.

Cuma yang agak mengecewakan, ada segelintir pelajar lembik yang melarikan diri dari aktiviti ini dengan menelefon ibu bapa supaya menjemput mereka balik dengan pelbagai alasan dan lebih malang lagi, ada ibu bapa yang bersekongkol menipu bersama-sama anak mereka. Inilah masalahnya. Jangan salahkan orang lain nanti jika anak anda lembik dan tidak pandai berdikari/membawa diri dalam masyarakat

28 Mac 2010
Alhamdulillah, dengan Izinnya, cuaca amat baik hari ini. Pertandingan dapat dilangsungkan dengan lancar dan meriah sekali. Terima kasih kepada Pengetua, En Hasni yang sudi merasmikan pertandingan pada tahun ini. 12 platun telah mengambil bahagian dan semuanya dalam kelas yang tersendiri.Pelbagai ragam dapt disaksikan - lawak, lucu, bongih, gabra dll. Tulah, jangan pandai/berani di belakang saja, cuba tunjukkan kehebatan anda di hadapan khalayak ramai.

Para hakimnya terdiri dari 2 pegawai dari ATM, 2 dari PDRM dan 1 dari Jabatan Penjara. Semua peserta telah menunjukkan komitme yang tinggi dan hasilnya lahirlah satu persembahan yang menarik dari semua. Diharap program seumpama ini akan mendatangkan manfaat kepada para pelajar dan menjadikan kenangan sepanjang berada di asrama SMVAS sebagai satu kenangan yang indah buat anda semua.

Majlis Perasmian Penutupannya pula telah dilaksanakan oleh Tn Hj Yacob Bin Mansor,(GPK HEM) yang turut sama menyempurnakan majlis penyampaian hadiah.Kepada pasukan yang berjaya diucapkan setinggi-tinggi tahniah, dan kepada yang gagal, anggaplah yang diri anda kurang bernasib baik walaupun anda telah mencuba yang terbaik. Terima kasih kepada semua.

Keputusannya adalah seperti berikut:
TEMPAT PERTAMA - GABUNGAN DORM D4 & D5
TEMPAT KEDUA - GABUNGAN DORM C5 & C6
TEMPAT KETIGA - GABUNGAN DORM D1,D2 & D3
TEMPAT KEEMPAT - GABUNGAN DORM A7 & A8
TEMPAT KELIMA - GABUNGAN DORM C3 & C4
TEMPAT KEENAM - GABUNGAN DORM A1 & A2
dan tidak lupa kepada Gabungan Bilik B6 & B7 yang mendapat tempat ke-12(jangan marah)

Anugerah Ketua Platun Terbaik berjaya dirangkul oleh Saudari Ainul Nadhirah Bte Abdul Hadi dari Platun D4 & D5.Moga program ini dapat diteruskan lagi pada masa-masa akan datang. Terima kasih kepada semua!!!!!!

No comments: